Commercieel marktonderzoek

Informatie examens Commercieel marktonderzoek | Examenbureau LSSO
  • Opleidingsniveau:
    vergelijkbaar met MBO 4+
  • Aantal certificaten: 6

DE FUNCTIE

Met een commercieel marktonderzoek inventariseer je de trends en ontwikkelingen op de markt, de concurrenten die zich op de markt bevinden, de mogelijke doelgroepen. Uiteindelijk doe je op basis van je bevindingen aanbevelingen aan je bedrijf en op welk segment zij zich moeten richten en waarmee moet zij rekening moeten houden.

Taken die tijdens het commercieel marktonderzoek onder jouw verantwoordelijkheid  vallen zijn:

  • De huidige situatie in kaart brengen
  • Concurrentieonderzoek
  • Ketenonderzoek
  • Doelgroeponderzoek
  • Aanbevelingen doen
  • Implementatieplan schrijven

DOELGROEP

Het diploma Commercieel marktonderzoek is een uitstekende basis voor ervaren commerciële medewerkers, accountmanagers of salesmanagers die de basiselementen van managen van marktonderzoek willen beheersen en onderbouwde aanbevelingen naar de organisatie willen doen.

DE EXAMENS

Klik op hier voor informatie over de onderdelen waarvoor je examen moet doen om dit diploma te behalen. 

Print pagina