
- Opleidingsniveau:
vergelijkbaar met MBO 4+ - Aantal certificaten: 6
DE FUNCTIE
Met een commercieel marktonderzoek inventariseer je de trends en ontwikkelingen op de markt, de concurrenten die zich op de markt bevinden, de mogelijke doelgroepen. Uiteindelijk doe je op basis van je bevindingen aanbevelingen aan je bedrijf en op welk segment zij zich moeten richten en waarmee moet zij rekening moeten houden.
Taken die tijdens het commercieel marktonderzoek onder jouw verantwoordelijkheid vallen zijn:
- De huidige situatie in kaart brengen
- Concurrentieonderzoek
- Ketenonderzoek
- Doelgroeponderzoek
- Aanbevelingen doen
- Implementatieplan schrijven
DOELGROEP
Het diploma Commercieel marktonderzoek is een uitstekende basis voor ervaren commerciële medewerkers, accountmanagers of salesmanagers die de basiselementen van managen van marktonderzoek willen beheersen en onderbouwde aanbevelingen naar de organisatie willen doen.
DE EXAMENS
Klik op hier voor informatie over de onderdelen waarvoor je examen moet doen om dit diploma te behalen.